Również w przetargach organizowanych przez instytucje międzynarodowe stosowane są kryteria preferujące udział lokalnych firm w wykonaniu projektów.
Podstawą przepisów o zamówieniach publicznych w Brazylii jest ustawa nr 8666 z 21 czerwca 1993 roku, która definiuje przetarg publiczny.
Artykuł nr 22 ustawy wyróżnia pięć form zamówienia publicznego:
- przetarg ograniczony
- przetarg nieograniczony
- zapytanie o cenę
- konkurs
- licytację
Ogłoszenie o zamówieniu publicznym podawane jest w prasie ogólnokrajowej oraz w organach administracji publicznej, każdorazowo w Biuletynie Zamówień Publicznych, z określeniem przedmiotu, wartości i terminu.
Przetarg nieograniczony jest wymagany przy zamówieniach publicznych i usługach technicznych, których wartość przekracza kwotę 1,5 mln reali brazylijskich oraz przy innych usługach, których wartość przekracza 650 tys. reali. Przetarg nieograniczony składa się z:
- zaproszenia publicznego
- kwalifikacji
- klasyfikacji
- zatwierdzenia
- przyznania
Dokumenty wymagane do kwalifikacji, określone ustawą, dotyczą podstaw prawnych działalności składającego ofertę; wiedzy, doświadczenia oraz potencjału ekonomicznego i technicznego, a także sytuacji finansowej. Ocena dokonywana przez administrację państwową musi być obiektywna i zgodna z warunkami i kryteriami zaproszenia: najniższą ceną, najlepszym wykonaniem. Ustawa o zamówieniach publicznych dostępna jest pod adresem:
http://www010.dataprev.gov.br/sislex/paginas/42/1993/8666.htm
Brazylia nie jest sygnatariuszem wielostronnego Porozumienia o Zamówieniach Publicznych.