Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Comex obniża stawki celne na samochody z napędem elektrycznym i hybrydowym

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Krzysztof Gierańczyk | 2015-11-15 00:18:34
transport, samochody elektryczny i z napędem hybrydowym, ochrona środowiska, obniżenie stawek celnych

W Brasilii 27 października br. została opublikowana w Dzienniku Ustaw Federacyjnej Republiki Brazylii Rezolucja Comex nr 97/2015 redukująca stawkę celna z poziomu 35% na 0% na samochody elektryczne oraz obniżająca stawkę celną na samochody o napędzie hybrydowym.

Decyzja Comex została podjęta w celu unowocześnienia aktualnego parku samochodowego o zerowym poziomie emisji CO2 i ma być impulsem dla krajowych producentów samochodów osobowych do rozpoczęcia produkcji pojazdów elektrycznych w Brazylii.

 

W celu usankcjonowania rezolucji została stworzona nowa grupa towarowa dla samochodów elektrycznych w Taryfie Celnej Mercosul z kodem CN 8703.90.00.

 

Ponadto Rada Generalna Comex podjęła decyzje w sprawie redukcji stawek celnych na niektóre pojazdy samochodowe z napędem hybrydowym.

 

  • NCM 8703.22.10 – Samochody o napędzie hybrydowym, posiadające możliwość zewnętrznego doładowywania energią elektryczną, o pojemności skokowej przekraczającej 1 000 cm3, ale nieprzekraczającej 1 500 cm3 przeznaczone do przewozu max. 6 osób w tym kierowcy. Redukcja stawki celnej z poziomu 35% do 0%, 2%, 4%, 5% i 7% zgodnych z powyższym opisem, w zależności od stopnia wykorzystania energii elektrycznej w ruchu miejskim oraz całkowitej rynkowej wartość dodanej.

 

  • NCM 8703.23.10 - Samochody o napędzie hybrydowym, posiadające możliwość zewnętrznego doładowywania energią elektryczną, o pojemności skokowej przekraczającej 1 500 cm3, ale nieprzekraczającej 3 000 cm3 przeznaczone do przewozu max. 6 osób. Redukcja stawki celnej z poziomu 35% do 0%, 2%, 4%, 5% i 7% zgodnych z powyższym opisem, w zależności od stopnia wykorzystania energii elektrycznej w ruchu miejskim oraz całkowitej rynkowej wartość dodanej.