Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Transport szynowy w Brazylii

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Krzysztof Gierańczyk | 2016-06-30 21:50:56
aktualnosci

Sieć transportu szynowego wzrosła w Brazylii w 2015 roku o jedyne 10,4 km.

Liczba ta jest trzy razy niższa od 30km ekspansji w 2014 roku.
W 2016 roku kraj ten powinien zyskać 50,2 km nowych linii, zgodnie ANPTrilhos.
Brazylijska sieć pasażerskiego transportu szynowego powiększyła się tylko o 1% w 2015 roku, wzrost o skromne 10,4 km. Według bilansu sektora opublikowanego przez ANPTrilhos (Narodowa Agencja Transportu Szynowego), liczba ta jest trzykrotnie niższa od zarejestrowanej w 2014 roku, kiedy to zostało otwartych 30 km nowych linii.
W 2015 roku zakończona została budowa 4 km Linii 1 metra w Salvadorze i pierwszy odcinek 6,4 km linii tramwajowej w Baixada Santista. Obie linie rozpoczęły eksploatacje komercyjną w styczniu 2016. Po wykonaniu tych prac miejska sieć szynowa metra, pociągów, tramwajów i kolei jednotorowych osiągnęła 1012 km. Dla porównania, tylko sieć metra w Londynie ma ponad 400 km długości.
Tempo ekspansji sieci szynowej w Brazylii następuje powolnie i poniżej wzrostu popytu. Dane z ANPTrilhos pokazują, że ilość pasażerów przewiezionych w systemach wzrosła o 1,7%
Proponowane prace w 2016 roku
Pomimo recesji i budżetowych trudności napotykanych przez państwo i stany, sektor utrzymuje przewidywaną dostawę 50,2 km nowych linii w 2016 roku, co jeśli zostanie potwierdzone, będzie największa ekspansja sieci w ciągu ostatnich 20 lat.
W tym roku planowane jest otwarcie w Rio de Janeiro Linii 4 metra (16 km) oraz pierwszy etap linii tramwajowej (21 km), rozbudowa linii tramwajowej w Baixada Santista (4,7 km) w Stanie Sao Paulo i otwarcie pierwszej fazy Linii 2 metra w Salvadorze (8,5 km).
Według dyrektowa ANPTrilhos, Roberta Marchesi, inauguracje zaplanowane na ten rok zostaną oddane w terminie. " Pierwszy odcinek 18 km linii tramwajowej został właśnie oddany. Linia 4 metra Rio rozpocznie ograniczoną eksploatacje już po Igrzyskach Olimpijskich w sierpniu. Rozbudowa linii tramwajowej Baixada Santista jest gwarantowana i prace w Salvadorze są również bardzo zaawansowane".
Prognoza ponad 277 km do 2020 roku
Niedobór zasobów i redukcja inwestycji wpłynęły jednak na tempo lub nawet paraliż niektórych prac. W bilansie poprzedniego roku ANPTrilhos przewidywano, że sieć szynowa wyniesie 1338 km w roku 2020. Obecnie szacuje się zakończenie 277 km nowych linii w ciągu najbliższych czterech lat, powiększając sieć z obecnych 1,012 km do 1289 km.
W czasach dostosowania fiskalnego i kryzysu budżetowego, największym wyzwaniem jest zapewnienie utrzymania inwestycji dla projektów już wylicytowanych i zakontraktowanych. "Musimy mieć gwarancję rządów stanowych i federalnego, że utrzymają harmonogramy prac," powiedział dyrektor Stowarzyszenia Przemysłu Szynowego i Branzowego.
Potencjalne projekty do zakontraktowania lub rozpoczęcia budowy do 2020 roku.
METRO
Distrito Federal Brasilia - linie Ceilândia, Samambaia i Asa Norte - Rozbudowa
Minas Gerais - CTBU Belo Horizonte - Linia 2 - Wdrożenie
Minas Gerais - CTBU Belo Horizonte - Linia 3 - Wdrożenie
Parana - Curitiba Linia 1 - Wdrozenie
Rio de Janeiro - Linia 3 São Gonçalo / Niterói - Wdrożenie
Rio de Janeiro - Linia 2 - Rozbudowa
Rio Grande do SulS - Porto Alegre - Linia 1 - Wdrożenie

POCIĄGI MIEJSKIE
Minas Gerais - Novo Eldorado / Belvederi - Wdrożenie
Piaui - Metro Teresina - Modernizacja
KOLEJKA NADZIEMNA
Rio Grande do Sul - Canoas - Wdrożenie

LINIE TRAMWAJOWE
Alagoas - CTBU Maceio - Modernizacja i rozbudowa
Alagoas - Maceio Lotnisko / Centrum Maceio - Wdrożenie
Bahia - Salvador - Przebudowa
Distrito Federal - Brasilia - Oś Monumentow/Brasilia miasto - Wdrożenie
Distrito Federal – Brasilia linia W3 - Wdrożenie
Paraiba - João Pessoa - Modernizacja
Pernambuco - Recife - Modernizacja
Rio de Janeiro - Rio de Janeiro Zona Sul - Wdrożenie
Rio Grande do Norte - Natal - Modernizacja
KOLEJKA JEDNOSZYNOWA
Amazonas - Manaus - Wdrożenie
POCIĄGI REGIONALNE
Distrito Federal / Goias - odcinek Brasília / Goiânia - Wdrożenie
Distrito Federal / Goias - odcinek Brasilia / Luziania - Wdrożenie
Parana – odcinek Londrina / Maringá - Wdrożenie
Sao Paulo - pociągi Intercity - Wdrożenie