Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rośnie zaufanie konsumenta na początku roku

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Krzysztof Gierańczyk | 2017-01-30 14:07:06
aktualości

Badania Fundacji Getulio Vargas pokazują wiekszy optymizm Brazylijczyka o obecnej sytuacji i przyszłości kraju

Konsumenci zaczęli 2017 rok z większym zaufaniem do gospodarki i do przyszłości. Badania Fundacji Getulio Vargas (FGV) pokazują, że wskaźnik, który mierzy ten optymizm wzrósł 6,2 punktów od grudnia do stycznia, aby osiągnąć 79,3 punktów.

"Wysokie zaufania w styczniu związane jest z oczekiwaniem poprawy sytuacji gospodarczej wraz ze spadkiem inflacji i przyspieszeniem pocesu spadku stóp procentowych", stwierdziła Viviane Seda Bittencourt, koordynator badania konsumenckiego.

Zdaniem Viviane, dobre wiadomości na początku roku zwiększają szanse na odzyskanie zaufania w najbliższych miesiącach. W styczniu, badanie wykazało, że oczekiwania na przyszłość w odniesieniu do gospodarki, finansów, zatrudnienia, konsumpcji, inflacji i stóp procentowych, były mniej negatywne.

Te dwa elementy, które składają się na wskaźnik ufności wykazały także poprawę w pierwszym miesiącu roku. Indeks Sutuacji Obecnej (ISA) wzrósł o 2,9 pkt do 68.1 punktów, podczas gdy Indeks Oczekiwań (IE) wzrósł 8,3 pkt do 88,1.

Zaufanie konsumentów w zależności od poziomu dochodów

Porównując wyniki według dochodów, wzrost zaufania ma miejsce na wszystkich poziomach. Miesięczny dochód rodziny między grupą $ 2,100.01 a R$ 4,800.00 był największym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu wskaźnika, wykazując jego wzrost o 11.3 punktów i osiągając najwyższy poziom od stycznia 2015 roku (83 punktów).